Kundeservice

Kontakt oss

E-post: post@ortopro.no
Tlf: 55 91 88 60
Åpningstider: Man – Fre, 08:00 – 16:00

Org.nummer: 983 153 798
Juridisk navn: Ortopro AS
Besøksadresse: Hardangervegen 72, Seksjon 17, 5224 Nesttun

Hvordan handle hos oss

Vi bruker et ordre system som er basert på E-post bestilling eller telefon. Om bestillingen kommer før kl 14:00 blir varen sendt samme dag med mindre det ikke er bestillingsvare. Vi sender ut pakkseddel med pakken og ordrebekreftelse via E-post. Slik kan kunden få raskt oversikt over hva som er sendt, og når det ble sendt.
Når ordren også inneholder bestillingsvarer sender vi det som er på lager og resten når den er på lager. Faktura blir sendt daglig med mindre annet er avtalt.

Hva er ordre og tilbud?

En ordre er en bestilling fra kunde, for eksempel etter å ha mottatt et tilbud. Om kunden godtar tilbudet, sendes det ut en ordrebekreftelse. Produkter som skal ut- prøves i en periode starter som tilbud.

Sortiment

Ortopro har mange leverandører og det gir oss mulighet til å tilby kunden et bredt utvalg av produkter.

MERK!

Ortopro tar ikke ansvar for resultat for valg av komponenter ved bruk av søk- filter funksjon. Resultatet er veiledende og valg av komponenter må kontrolleres  mot veiledning fra produsent.

Hvordan betale

Ordre betales via faktura. Når ordre mottas sendes en ordrebekreftelse til kunden via e-post. Bekreftelsen består av informasjon om innholdet i bestillingen. Faktura sendes ut etter at ordren er mottatt av kunden.
Ved feil som for eksempel forklaringsfeil eller lignende i forhold til pris eller produktinformasjon som oppgis i ordrebekreftelsen eller fakturaen, har Ortopro AS rett til å korrigere prisen eller informasjonen, hvorpå ny ordrebekreftelse eller faktura sendes ut. Kunden har rett til å avbestille ordren uten kostnad om korrigeringene ikke aksepteres.

1. Betalingstiden er 30 dager fra fakturadato.

Spørsmål?

Kundeservice på tlf.55 91 88 60 eller e-post: post@ortopro.no

Leveringsinformasjon

Normal leveringstid på varer som er på lager er 1 – 3 virkedager. Unntak er de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen sendingen kommer fram. Om bestillingen kommer før 14:00 blir varen sendt på dagen med mindre det ikke er bestillingsvare. Leveranser skjer i hele Scandinavia.

Pakkesporing

Du kan enkelt følge pakken din på veien! Vi sender deg et varsel når pakken er sendt fra vårt lager.

Fraktkostnader

1. Frakt innenlands kr 199,-
2. Ekspress over natt, faktureres etter faktisk frakt.
3. Frakt Norden kr 446,-

Logistikk leverandører

For å tilfredsstille strenge krav og tidsrammer må vi bruke flere transportfirma.
1. Bring/Posten
2. Postnord
3. DHL
4. UPS
5. Jetpak

Service

Vi har autoriserte teknikere som gir rådgivning og tilbyr direkte service ved feil eller montering av tekniske produkt.
Våre leverandører tilbyr service på de fleste varer, avhengig av garantibetingelser. I noen tilfeller kan du sende defekte varer til leverandører direkte. Det gir deg som kunde en stor fordel da leverandøren er ekspert på sitt varemerke.
Kontakt kundeservice for nærmere informasjon.

Dokument
Garantiskjema

Retur

Angrerett i 14 dager

Ortopro gir deg 14 dagers full returrett etter angrerettsloven når du bestiller en vare. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varen(e) til oss innen 14 dager fra du har mottatt varen(e). Det finnes også andre unntak og presiseringer i angrerettsloven.
Ved retur av varer, er du ansvarlig for transportrisikoen frem til varen er mottatt på vårt lager. Avsender betaler returporto med mindre annet er avtalt. OBS! Husk å ta vare på sporingsnummeret på pakken du har sendt inn til oss, det er din kvitteringen for produktet du har sendt til oss.

Returskjema

Legg skjema med i pakken når du sender inn produktet for raskere behandling.
Hvor skal varen returneres?
Du kan enten levere varen direkte eller sende den med post til: Ortopro AS, Seksjon 17, Hardangervegen 72, 5224 Nesttun.
Forutsetningen er at varen(e) leveres tilbake i samme stand og mengde som den ble levert og mottatt.
Varen(e) må sendes tilbake til oss i original emballasje
Bruksanvisning og annet tilbehør må sendes med.

MERK!

1. Varer som returneres eldre enn 60 dager fra fakturadato belastes en administrasjons og håndteringsavgift på 20 % av fakturasum.
2. Retur eldre enn 120 dager fra fakturadato krediteres ikke.
3. Spesial/bestillingsvarer taes ikke i retur.

Tilbakebetaling

Når vi har mottatt din retur, får du kreditnota innen 14 dager.

Dokument
Returskjema

Garanti

Vi gir deg 1-3 års garanti på de fleste produktene i vårt sortiment. I de tilfellene der leverandøren gir en bedre garanti, får du selvfølgelig den utvidete garantitiden. Forbruksvarer og tilbehør følger leverandørens garanti, som kan være kortere enn et år.
Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden.
Service utover garantitiden skjer på bekostning av kunden.

Dokument
Garantiskjema

Sikkerhetsblad

Leverandør Dokument
Henkel Teroson PU 9225 SF ME Komp. A
Henkel Teroson PU 9225 SF ME Komp. B
Henkel LOCTITE 3090
Henkel LOCTITE 770
Henkel LOCTITE 406