Viser det ene resultatet

• Aktiv-bandasje for primær behandling av skulderleddet

Ved skuldersmerter forårsaket av skade, operasjoner eller artrose stabiliserer OmoTrain skulderleddet og fører det trygt i bevegelse takket være den spesielle belteføringen. Den muskelaktiverende bandasjen utøver en velgjørende vekseltrykkmassasje på bløtdelsvevet og lindrer slik smerte. Ved behov virker en uttakbar massasjepute (delta-pelotte) i tillegg inn på typiske smertepunkter.

• sentrerer skulderleddet
    • virker smertelindrende
    • kan bæres både på venstre og høyre side

Beskyttelse for skulderen

I konservativ skulderterapi er sikker føring av det skadde leddet og dosert mobilisering er ofte avgjørende for vellykket behandling. Til dette hører også å lindre for å fremme fleksibilitet. På grunn av sin kompresjonsstrikking og trekket til det spesielle beltesystemet sentrerer OmoTrain skulderleddet og beskytter det mot smertefulle sirkelbevegelser. Bevegelser, som for eksempel å løfte armen til side oppover, støttes derimot for å styrke muskulaturen. Under bevegelsen utfolder den smertestillende effekten av bandasjen seg fullstendig. Kompresjonsstrikkingen utøver da en gunstig alternerende trykkmassasje som stimulerer stoffskiftet og reduserer raskere hevelser. Delta-pelotten forsterker denne massasjeeffekten ved at nuppene og en forhøyning virker målrettet inn på typiske smertepunkter for leddspalten. Den kan strammes inn med borrelås hvis individuell terapi krever det og posisjoneres etter behov.

Målinger

Viser det ene resultatet

Leverandør

Firma som leverer varer og tjenester